piątek, 14 lutego 2014

GULASZ Z ŻOŁĄDKÓW DROBIOWYCH, SURÓWKĄ MARCHEWKOWO - OGÓRKOWĄ I KASZĄ GRYCZANĄ

Dalszy ciąg moich projektowych wyzwań. Tym razem jak się to mówi - upiekłam dwie pieczenie na jednym ogniu. Przepisy - trochę zmodyfikowane przeze mnie - pochodzą z książek Zofii  Zawistowskiej "Surówki i sałatki" z roku 1979 oraz "Najlepsze dania z drobiu" z Biblioteczki Poradnika Domowego z 2010 roku.
Zacznę od gulaszu.

  • 60 dag żołądków drobiowych
  • włoszczyzna bez kapusty
  • 1/2 szklanki śmietany - ja dodałam jogurt grecki
  • cebula
  • 2 łyżki masła lub margaryny
  • sos sojowy
  • koperek - ja dałam natkę pietruszki
  • kawałek startego imbiru - to mój wkład :)
  • liść laurowy
  • ziele angielskie



Żołądki czyścimy i gotujemy pod przykryciem - ja dodałam liść laurowy i ziele angielskie oraz sól. Gdy będą półmiękkie wyciągamy z wywaru i kroimy na mniejsze kawałki. W rondlu rozpuszczamy masło lub  margarynę i dusimy chwilę cebulę pokrojoną w piórka, warzywa pokrojone w cienkie słupki i podlewamy wywarem żołądków. Dusimy chwilę, aż warzywa trochę zmiękną. Dodajemy żołądki i dalej dusimy kilka minut. Po tym czasie dodajemy sos sojowy i starty imbir. Wlewamy śmietanę, jogurt grecki i po zagotowaniu posypujemy natką lub koperkiem.
Można podawać z kaszą gryczaną lub pieczywem. Ja podałam z kaszą i surówką, którą przedstawiam poniżej.


  • 35 dag marchewki
  • 25 dag ogórków
  • 2 łyż. koperku - ja dałam natkę pietruszki
  • 1/2 szkl. śmietany - ja dałam oliwę
  • sól
  • cukier - nie dodałam
Obraną marchew ścieramy na tarce o grubych oczkach ja starłam 3 średnie na 2 osoby. Ogórek obieramy - lub tak jak ja nie - i kroimy małe słupki. Mieszamy z zieleniną i śmietaną/oliwą. Doprawiamy do smaku - ja zamiast cukru dodałam trochę kwasku cytrynowego. 



Kaszę gotujemy w osolonej wodzie dodajemy smażoną cebulkę i gotowe:)
Polecam - danie jest pyszne !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz