czwartek, 12 sierpnia 2010

Ryba orientalna - czyli mintaj w nowym wydaniu :)

Uwielbiam ryby, uwielbiam owoce morza. Ale ileż można zajadać się rybą panierowaną, czy zapiekaną z ziemniakami czy frytkami. Będąc wczoraj w "rybnym" zaopatrzyłam się w ukochane krewetki - tym razem w oleju- i mintaja.



Szukając nowego pomysłu na rybę w sieci znalazłam mnóstwo ciekawych przepisów, w tym m.in. z migdałami czy sosem winogronowym. Wybór padł na rybę w cieście sezamowym, gdyz sezam również uwielbiam :) I oto dzisiejszy obiadek...




Ryba orientalna

4 filety rybne
papryka czerwona
4 duże pieczarki
cebula (polecam czerwoną)
kostka bulionowa warzywna
2 łyż. sosu sojowego
2 łyż. smalcu
2 łyż. oleju sezamowego
2 łyż. oleju (ja preferuję oliwę)
ok. 4 łyż. mąki
100 ml mleka
jajo
2 - 3 łyż. sezamu
sól, pieprz
papryka słodka
papryka ostra

Rybę kroimy w małe kawałki, doprawiamy solą, pieprzem i paprykami. Jajko rozkłócić widelcem, wlemy mleko, dodajemy sezam, szczyptę soli, piperzu i papryki, na końcu mąkę - cisto ma wyjść dość gęste. W cieście obtaczamy rybę i smażymy na oliwie z olejem sezamowym - ok. 10 min. na małym ogniu, aż nabierze złotego koloru. Paprykę, cebulę i pieczarki kroimy w drobną kostkę, a następnie wysmażamy na smalcu przez ok. 5 min, dodajemy kostkę bulionową, sos sojowy, zalewamy wodą tyle by przykryć warzywa. Dusimy do miękkości pod przykryciem na małym ogniu. Doprawic do smaku. Ja podałam z kuskusem, ale można również z ryżem albo makaronem. Do tego dodałam gotowane marchewki, którymi namiętnie zajadał się Jaśko :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz